Tyger tyger tyger

Sitter hör och avnjuter mitt morgonkaffe efter att lilltösen somnat om.
Idag vankas det tyginköp med sambons mormor,
hon skall visa mig tygriket!
 
Jag hoppas såklart på att hitta massa fina tyger som jag kan sy byxor, klänningar och tröjor i bland annat.
Haremsbyxor i neutralafärger ligger på beställningslistan och klänningar med olika mönster.
 
Och lilltösen här hemma måste ju få sig lite söta klänningar made by mamma ;)
 
Dessutom väntar jag själv på en försändelse med tyg från  Stoff och Stil som mestadels är för hemmatillverkning, men man vet aldrig hur det kan sluta :P
 
 
 
Små vantar som kastades ihop, ett par till min lilla tös och två presenter!
Fodrade med fleece invändigt så de ska vara avrmt och skönt om bebistassarna!
 
 
Finns fortfarande mössor kvar för beställning, 69kr/st plus frakt!
 
 
Julklappstips: 50kr/st för napphållare
 
 

Kommentarer
Postat av: fia

vilka fina vantar! jag vill också börja sy och jag har fått ärva min mormors symaskin för många år sedan men har ingen aning om hur den funkar :(

Svar: Hej Fia,
Fick du med någon instruktionsbok till symaskinen? Isf bläddra igenom den, man kan hitta många bra finesser med maskinen genom boken (tro det eller ej) Annars kan man alltid testa sig fram i något gammalt lakan eller billigt tyg.
Vad kul att fler vill börja sy!
Kan tipsa om en sida som många nybörjare använder;sykurser.se
Lycka till! Kram
Casandra Björn

2012-11-04 @ 12:34:25
URL: http://fiaohlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0